" F l o w e r "

flaw

Hi babe, have fun here


" I would rather wear flowers in my hair than diamonds around my neck "

We can chatting here





Hinaan :(}
Sunday, 30 December 2012 | 00:58 | 0Comment

Assalamualaikum *jawab wajib , sunat bagi* .HAHA ^_^ . entri kalini saya khaskan kepada semua manusia di bumi Allah ini . saya nak bagitahu ni. sekarang ni ramai yang bersikap smbong dengan kesenangan yang diberi Allah . sifat suka menghina orang lain ni akan timbul bila adanya sifat smbong dalam diri kita ni :( .orang yang sombong ni dia akn pndang orang lain rendah sbb dia leka dengan apa yang dia ada dalam diri . kalau nk thu perangai sombong yang boleh menyakitkan orang lain ni DILAKNAT ALLAH *_* . korang tak takot ke ??saya takot sangat sbb tu saya buad entri ni sbb saya nk bg pringatan dkt kita smua supaya kita tk smbong ok ? klau smbong pon , biarlah bertempat , jangan la kite sombong tak kira masa , bila kita menyakitkan hati orang lain.jgn laa ego . ok ? mintakk maaf klau ade buad salah . tu penting . jgn MENYOMBONG dan buad DERKKKKK ke ape ke . k?? face 2 face . baru snang . k ?kalau korang still taknak dengar cakap sy lah kan . mungkin kamu nak tgok hadis bru nk prcaya . ok lah . saya tunjkkn hadis dan sedikit gmbar. inshaaAllah :)




Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Sesiapa yang menolak kata-kata buruk terhadap kehormatan diri saudaranya, nescaya Allah menolak api neraka daripada mengenainya pada hari kiamat.”
Hadith riwayat Ahmad dan Tirmizi
Huraian:
  • Memperli, memperolok-olok, mengejek, menghina, memperleceh, memperlekeh, memanggil dengan gelaran yang memalukan, menyatakan kekurangan orang secara terang-terangan dan sebagainya adalah perbuatan yang sangat dilarang oleh Allah.
  • Sesiapa yang mencaci orang lain sebenarnya dia mencaci dirinya sendiri. Sebaiknya selaku umat Islam kita hendaklah hidup saling hormat-menghormati, bantu-membantu dan tolong-menolong. Justeru, apabila mendengar celaan, kita sepatutnya bertindak menyembunyikan keburukan tersebut sekalipun seseorang yang dicela itu memang telah melakukan sesuatu dosa yang mengaibkan kerana kemungkinan orang itu telah bertaubat dan taubatnya diterima oleh Allah. Sesungguhnya sesiapa yang berbuat demikian ganjarannya adalah amat besar di akhirat kelak.

percayakan ? ok . jom tgok gmbar pulak :)

*jangan mengata orang lain . kita tak thu bagaimana nasib kita kelak :) *

^perkara mcm ni tak patot berlaku^


#Jangan Sesekali menghina Pemimpin!#


saya rasa itu sahaja . mungkin di lain ketika saya akan update bnda yang terbaru . in shaa Allah :) 
take care . Assalamualaikum *_*