Islam Itu Indah :)

assalamualaikum ^_^ . harini kite cakap psl ISLAM :) Agama kita *_* islam tu mudah taw :) kita kena ikot perintah Allah dan tinggalkn laranganNya . tapi apa sebanarnya yang kita buad ?? nak ikot yang baik tu susah kan ?? nak buad yng tak baik tu kacang jee :)  sekarang ni kita nak kongsi hadis2 yang kita tahu dan gambar2 yang sesuai dengan agama *_* . saya ni bukan lah baik manee tapi kan saya ni boleh brubah . jadik kitaa ni naklah berdakwah secara kecil-kecilan :) . bole kan ??



I LOVE ALLAH


saya ni banyak kesalahan sebagai seorang hamba Allah :( jadik saya ingin brubah ke arah yang terbaik . inshaaAllah :) . bantulah sayaa k ?? ok . jom kita tgok ape yang saya bole kongsi dengan anda-3 smua . 


Dua Hal Yang Mesti di lupakan : 1. Kesalahan Orang Lain pada ku 2. Kebaikan ku pada Orang lain &… Dua Hal yang Mesti di Ingat : 1. Kesalahan ku pada Orang lain 2. Kebaikan Orang lain pada ku.

Tiada perbezaan antara datuk, sultan, mufti, ustaz, imam dan orang biasa. Tuhan tidak pernah menilai insan dengan gelaran-gelaran yang diberikan oleh sesama manusia. Dia melihat keluhuran jiwa dan kesahihan amalan. Entah berapa ramai orang biasa lebih mulia di sisi Tuhan dibandingkan mereka yang bersandar dengan berbagai-bagai gelaran dan pangkat. Jalan pulang ke pangkuan Tuhan tidak pernah mendiskriminasikan manusia.

Allah menyembunyikan wali-wali-Nya di kalangan hamba-hamba-Nya. Maka janganlah kamu menghina seorang pun dari kalangan hamba-hamba Allah. Boleh jadi wali Allah terdapat di kalangan mereka.

“Wahai anak kesayanganku, dirikanlah seolat, dan suruhlah berbuat kebaikan, serta laranglah daripada melakukan perbuatan yang mungkar, dan bersabarlah atas segala bala bencana yang menimpamu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah dari perkara-perkara yang amat besar dan penting untuk dilakukan” [Luqman 31: 17]

ok . yang tu sebahagian tau :) .hadis tu saya baca dan copy :) hihi . inshaaAllah kalau awak nak baca yang lebih banyak , pegi ke link bawah tu :)





Tetibe masuk jodoh :)


#Tu jelah SAYANG-3 oi . hihih
saya ni tak banyak ilmu . kongsi-2 la ye 
ASSALAMUALAIKUM :)

Comments

Popular Posts