Bila kau umur 20

Bismillah
Assalamuaikum guys, nampak tak tajuk dekat atas tu?
BILA KAU UMUR 20?
Dalam hari korang mesti macam,,,,em apa masalah dengan 20? its just a number. ngeh.
But for me bila dah 20 ni, macam2 benda akan jadik or you will rewind all those things
 yg you guys buat time babies dulu *BABIES KAU*
ofkos ni blog aku, so ini adalah pendapat rasmi dari aku....bersedialahh 


1. Bila kau 20, orang akan start cakap "dah boleh kahwin dah anak ni.."and i was like OHMY nak cuci pinggan pun aku merungut macam hape lg, inikan pulak nak kahwin.Walaupun kahwin tu benda baik, bukan semua orang umur 20 ready nak get into marriege thing.

2. Bila umur dah 20, kau akan diajar dengan banyak benda terutamanya memasak. Mama always panggil aku bila nak tolong memasak sebab mak cakap, nnt boleh lah nak survive bila dah hidup sendiri..Well mak, akk takkn tgglkan mama abah la. That's my promise.

3.  Bila umur ni dah menjangkau angka 2 ni, kau akan lbh matang and less talking about silly things yang myb kebudak-budakan. Tu aku admit la sbb when i was a kid i used to like Barbies *ngeh* and berangan dgn mama acah-acah nak jadik princess. Hakikatnya TIADA *flip hair*.

4. Bila kita dah 20 ni, you akan bergaul pasal future *bukan kahwin je*. Future contohnya nnt nak kerja apa, how to handle those bills yang bertimbun, your time with mom and dad, and ofkos manage kewangan supaya tak jadik mess up mcm sekarang ni *if you know what i mean*.

5. Bila dan terlajak 1+1 ni, kau akan lebih berhati-hati dalam kehidupan. Tu aku admit, semua orang buat salah and pernah buat salah, sampai mati pon kita still akan buat salah, but the way we take those sin yang kita buat tu and solve it dengan cara muhasabah or kita ignorekan, itu hak masing-masing. But trust me, bila you dah bosan nak buat dosa, you akan rasa kosong and during that time, kau akan mencari-cari hala tuju yang sebenar.


I guessed thats all yang mungkin aku dapat kongsi, sebab kadang-kadang mana tahu apa yang kita post ni tak betul, so aku mintak maaf dahulu lah. Ini adalah sekadar pendapat seorang insan yang mungkin sedar akan kekhilafan dahulu. Maafkan hamba. Okaylah, raya kan sebulan,,,,,,SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI guys.



Comments

Popular Posts