Impian

Hai gais, setelah beberapa hari tak meng-update blog ni dan betapa tuan tanah merindui blognya..
So, marilah kita story mori sikit pasal impian memasing..
Dalam diri saya, impian saya ketika kecil sampai besar tak berubah (matlamat utama) 
tapi tapi ada impian saya yang saya selalu ubah ikut keadaan dan ketika.
Aiceh. Noor haneem yang suka bahasa baku kalini HAHAHA
marilah kita tgok matlamat saya and mana thu kita mempunyai matlamat yang sama. kan2 ?


  1. Saya nak membahagiakan kedua orang tua saya - Mama and abah adalah individu yang tak pernah berputus asa untuk membahagiakan anak dia, so why not as a daughter / son kita nak bahagiakan ibu bapa kita. kan ? Ni impian saya yang tak pernah berubah, dari kecil sampai besar. Tha's why I can't leave them for my selfishness. Sbb ibu bapa je lah tempat kita nak bermanja. They loaded me with lots lots lots of love. 
  2. Nak pergi travel alone - Since i never walked alone (Acewah) , so kalini let me travel by my own. Maybe mama and abah takkan bagi, but one fine day, i will go and travel around the world by myself. Do pray for me guys :) . tapi sblm travel alone, saya nak bawak mama abah pegi tmpat yang diorang nak and give them atention :) . But if mama abah tak bg, so i akan pergi dgn kawan. Itu pun takpe dah, janji i can travel :)
  3. Nak fokus dekat kerjaya dahulu - Ni kedua paling important. Kalau jadik anak orang kaya and malas belajar pun and kerja nak perhabis duit mak abah pun tak guna jugak kan? So, kita patut menambah keuntungan keluarga supaya masa depan lbh terjamin gitu. HOHO. Bukan benda lain tak penting, different people have different ultimate goals. And kadang2 ada orang boleh fokus kt banyak bnda. But, saya bukan macam tu. So, siapa yang knal saya, they know me la. 
  4. Nak kumpul aset yang banyak - Aset yang saya nak kumpul first adalah rumah and tanah. Sbb my mum ada tiga biji kereta and a banglo and beberapa rumah sewa (maktok bagi) masa umur mama 25 . I want to be like her and have a good life. Selain dari fokus dekat aset dunia, i nak jugak kumpul aset akhirat. So, i tend to kumpul duit and nak bg dekat fakir miskin yang memerlukan. Sbb siapa lg nak bantu orang Islam ka ? Fakir miskin pun manusia yang perlukan bantuan. So, bantulah selagi mampu :)
  5. Mencari teman hidup yang boleh bahagiakn kita dan ibu bapa kita - ni takdelah penting sangat, sbb dunia teknologi and maju mcm skrg. kahwin ni tak penting sangat sbb masing2 kejar kejayaan. i talked about myself okay. Even saya bercintavpun takdelah nak berkepit 24 jam. Not so me, yang lepas biar lah lepas. Sbb nak carik teman hidup yang betul2 okay sangatlah payah. Kadang2 kitaingt dia ni elok boleh bimbing kita, but we're wronged. So, be careful guys (especially girls). Apa yang ibu bapa kita kata mungkin ada kebenarannya, so dengarla cakap ibu bapa kalau diorg tk berkenan tu. Mesti ada something yang tak betul. 

 Itu je kot mengenai impian ni :)
Kalau korang ada pape impian boleh la kongsikan dengan saya. Check it out  :)

Comments

beat said…
travel ajak la saya

Popular Posts