Indahnya Zaman Kanak-kanak

Assalamualaikum .
di hari jumaat yang indah ni . apa kata kita berselawat banyak-2
ke atas junjungan besar nabi Muhammad S.A.W
semoga kita mendapat syafaatnya di akhirat kelah 
Aamiin 
today i wanna tell you my CHILDHOOD TIME
best bila kita pikir zaman dahulu kala .
jom . saya nk crita apa yang saya suka main time kecik-2 dulu . hahah





  • first thing bnda yang saya suka buad is main  masak-2 . memng seronok , sbb ade adik yang join saya mmasak skali .hahha . mmg lawak gila sbb kitorang potong bnda-2 plastik yang beli kat kdai tu. lpas tu potong sayur lah . mcm buad bisnes meniaga pon ade sbb time tu kamn mama ade bukak bisnes . konon-2 nak tiru mama la . hahaa . bahagia sbb mama pon akan pura-2 nak beli mknan kita walaupun kita thu yang bnda tu tak boleh makan . hahah
*ni permainan budak-2 zaman sekarang*
kitorang pki plastik ja zmn kami :)
  • game yang kedua is kitorang suka main dalam kelambu . time tu ade dekat rumah tok . tok mcmm mls nk lyan dah peranggai kitorang. lpastu tok bg slimut bnyak3 n bantal n tali . tok buad khemah dalam rumah . beest kot . main dengan sibling mmg tk pnah boring . abg-2 n adek smua buad khemah and saya bawakkan air yang tok buad . syok gila kot . sofa habis tercabut sbb kami main kasar sangat . haha :)


*actually tak mcm ni  tp nk bg gambaran je lah*


  • sapa pernah main game plasticin ?? ntah la ejaan tu btol or tak . hahah :)game tu mmg akkan pnah boring . saya main plasticin tu n buad bntuk macam-3 . lpas main baru mrungut tangan jadik busuk lah , tangan kasar lah . hahah . rugi sangat sapa yang tk pernah main plasticin ni . huhu . kitorang buad bntuk donut lah . kuih la . castle la . hahah . and suma tu memories :)


*colourful kan *
just love this game smpai skarang :)




tu je la kot permainan saya yang sy ingat . another content nnt sy postkan . salam jumaat :)
HIDUP BERLANDASKAN AGAMA ISLAM <3





Comments

Popular Posts