One Week Before I Change my First Job

 Assalamualaikum dan selamat pagi (waktu haneem menulis).

Berdasarkan tajuk yang diatas dan di IG mahupun LinkedIn haneem, ramai yang tahu haneem akan berpindah tempat kerja. This is my career enhancement dimana this job memang my dream job. Alhamdulillah.

Every path yang haneem tempuhi seems dipermudahkan. Haneem tak tahu la, dia tak rasa sedih nak tinggalkan tempat sekarang. Is that a good thing? and sometimes, akan rasa berdebar sbb nak mulakan tempat kerja baru. Haneem confused a bit juga sbb sebenarnya kan, Haneem dapat 2 Job Offer. 

1 Job di Bangsar & I job di Perlis (tempat tinggal keluarga).

Dua-dua haneem sayang nak lepas and kita tak boleh nak ambil dua2. Masing2 ada pro & cons dimana kalau gaji tinggi, tak dekat dengan rumah and kalau kerja di Perlis, bila bercakap pasal safety, memang safety ni kena ready 24 jam. What do you think? Korang rasa mcm mana?

Haneem perlu bagi jawapan pada 20hb dan haneem perlukan opinion korang. Boleh bagi jawapan kepada kemusykilan haneem ni? 

Thank you sbb dengar haneem membebel harini :)



Comments

Anonymous said…
Hi haneem✨ Just read your blog. Faham situasi haneem, susah nak decide untuk buat pilihan kan. Cuba buat solat istikharah and doa semoga dapat buat keputusan yang terbaik dan diberkati. In shaa Allah lepas tu apa2 keputusan yang dibuat, akan dipermudahkan in shaa Allah. Semoga baik2 untuk Haneem 💚 Jaga diri!

- Adibah 👄

Popular Posts